
Mluvčí skupiny Mall.cz jsme proto položili otázku, proč jsou na webu https://mallpay.cz/ používány smyšlené testimonialy, tedy osobní doporučení spokojených zákazníků. Každého z údajných spokojených nakupujících jsme totiž našli v placené fotobance Shutterstock. V tu chvíli bylo jasné, že ani jméno a příjmení „spokojeného zákazníka“, který na webu Mall Pay doporučuje odloženou platbu, není skutečné.
„Bylo skvělé, že jsem mohl ihned nakoupit a platit až po rozbalení. Objednal jsem těsně před výplatou a doma si zboží prohlédl před zaplacením,“ tvrdí například Jiří Zemánek, jehož na Shutterstocku najdete pod číslem fotografie 1145571839.
Další ze „spokojených nakupujících“, Barbora Mádrová (1063838030), slibuje: „Všem svým známým vás doporučím, taková služba tady chyběla.“ O čem vlastně služba odložené platby je, napsal bez servítků Ondřej Šmída (1111663835): „Díky vám jsem nemusel dráždit manželku louděním financí z domácího rozpočtu.“

Skutečné komentáře vs. falešné údaje
„Jde o skutečné komentáře zákazníků. Z důvodu ochrany dat jsme změnili jméno a fotografii, výpovědi zůstávají původní, skutečné,“ tvrdí mluvčí Mallu Táňa Lálová. Že by právě Mall Group nebyla schopna se dohodnout ani se třemi ze svých zákazníků, aby byla u testimonialů na webu zveřejněna jejich pravá totožnost?
Klíčová otázka totiž zní: Má tohle jeden z největších tuzemských internetových prodejců zapotřebí? Odpověď zní: Zřejmě ano. Mall totiž podle všeho vytáhl do boje proti dobírce, kterou považuje za „zastaralý typ platby“, ale která je však podle průzkumů stále nejoblíbenější tuzemskou formou platby pro zhruba třetinu lidí, kteří nakupují na internetu.
Důvodem zřejmě nebude jen zvýšení zákaznického pohodlí a možnost, že si zákazníci budou moci zboží vyzkoušet předtím, než je zaplatí, ale především fakt, že dobírka jako platební metoda je u obchodníků ve značné neoblibě. Jak jsme uvedli, jsou to totiž oni, kdo musí nést náklady na dopravu „tam a zpět“, pokud zákazník objednané zboží nepřevezme.